Calcogràfics:  Catalunya  ·  Barcelona  ·  Gabinet d’aiguaforts  ·  Edicions exclusives  ·  Gravats inèdits  ·  Sergi Castignani 

Pàg. 1  ·  Pàg. 2     

 


Seguint amb el procés de treball, a la planxa s’hi poden fer reserves, per deixar zones mes pàl·lides o delicades, i tornar a atacar espais determinats; es a dir, es procedeix per sessions que poden ser múltiples, tantes com facin falta per acabar un bon treball. Al final es neteja el vernís de la planxa i es procedeix a la impressió.

L’aiguafort no exigeix pressió manual en la seva execució, com el burí o la punta seca, la funció de la punta es només descobrir el vernís protector de la matriu, i l’esforç manual de tallar en profunditat, es substituït per l’acció del mordent que es el que incideix i ataca el metall. Però es necessari apuntar que, encara ser una tècnica molt còmoda, es alhora molt sensible a qualsevol errada com pot ser la neteja de la planxa, la distribució regular del vernís protector i la seva qualitat, la concentració del mordent, la temperatura ambient, etc. La experiència es, en aquest cas, la veritable mestra, principi de multitud d’activitats, però de forma molt evident en aquesta de la pràctica del gravat al aiguafort, on s’hi pot comprovar, a mes, que el rigor químic científic no es pas infalible en la seva aplicació artística.

El traç i línia del aiguafort mirats amb atenció i augmentats òpticament, presenten un lleuger tremolor o irregularitat que l’hi donen una vibració especial i constitueixen una de les seves particularitats. Així mateix, el creuat i entrecreuat de línies produeix negres profundíssims, de característiques pictòriques, tal com es veu a tall d’exemple en els gravats de Rembrant.









 

© calcografics

 Calcografies:  La calcografia  ·  El gravat original  ·  L´Aiguafort  ·  L´Estampació  

 

  << Home  © 2008 Calcografics.com · gravats originals al aiguafort de Sergi Castignani  info@calcografics.com